Menu

Richt je pijlen op Valentijnsdag met je webshop

Nu de feestdagen voorbij zijn en het ‘gewone leven’ weer is begonnen, gaan we langzaam richting de volgende feestdag: Valentijnsdag! De aanloop naar deze Dag van de Liefde betekent dat veel mensen op zoek gaan naar een leuk cadeau voor hun partner of degene waar ze stiekem een oogje op hebben. Tijd om voor Cupido te spelen en ze een handje te helpen!

Zoals je in de afbeelding hieronder kan zien zoeken steeds meer mensen online naar een cadeau voor 14 februari, een ontwikkeling waar steeds meer bedrijven op inhaken. Of je het nu leuk vindt of niet dat Valentijnsdag steeds commerciëler wordt, het biedt ook voor jouw webshop kansen!

Bedenk leuke acties

Met Valentijnsdag kun je alle kanten op. Zo kun je de verpakking opleuken door er een zakje hartsnoepjes in te stoppen of een leuke valentijnskaart toe te voegen als blijk van waardering voor je klant. Een speciale kortingscode uitdelen aan klanten kan daarbij helpen om ze ‘geliefd’ te laten voelen! In aanloop naar Valentijnsdag kun je ook een leuke winactie organiseren, bijvoorbeeld door je fans op Facebook kans te laten maken op een prijs als ze reageren met een foto van zichzelf en hun (geheime) geliefde.

Adverteer alvast op belangrijke zoekwoorden

Wanneer je kijkt op Google Trends zie je, naast de enorme piek van vorig jaar, dat er nu al langzaam meer wordt gezocht op ‘Valentijnscadeau’. Dit biedt nu de perfecte gelegenheid om een effectieve campagne in Google Ads op te zetten, die gefocust is op belangrijke zoektermen die met het kopen van cadeaus voor Valentijnsdag hebben te maken. Maak voor je advertenties ook een speciale landingspagina met daarop al je producten die geschikt zijn voor Valentijnsdag, dan belanden mensen die op je advertentie klikken direct op de juiste pagina en is de kans op conversie groter. 

Bied Same Day delivery aan

Het is natuurlijk erg pijnlijk wanneer iemand er op de dag zelf achterkomt dat het Valentijnsdag is en zich realiseert dat hij nog geen cadeau voor zijn of haar partner heeft. Voor die mensen kun jij een rots in de branding zijn als je Same Day delivery als verzendmethode in je webshop aanbiedt. Ze kunnen dan, zoals de naam al zegt, een bestelling plaatsen die ze dezelfde dag nog binnen hebben en zo alsnog hun geliefde in de watten leggen. Je kunt Same Day delivery aanbieden door Sendcloud te activeren in je webwinkel.

Update: dit artikel is op 18 januari 2019 verbeterd en geüpdatet (oorspronkelijke publicatiedatum: 13 januari 2017).


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 864 reviews